• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 373اخبار امروز : 0
1
مدیرعامل شرکت توکاریل مطرح کرد؛

خرید لوکوموتیو‌، ‌دپوی تعمیرات و افزایش حمل بار؛ سیاست آینده توکاریل

  • کد خبر : 3505
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
خرید لوکوموتیو‌، ‌دپوی تعمیرات و افزایش حمل بار؛ سیاست آینده توکاریل
مدیرعامل شرکت توکاریل گفت: خرید لوکوموتیو‌، ‌دپوی تعمیرات و افزایش حمل بار از جمله سیاست‌های آینده این شرکت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توکاریل در گفتگو با روابط‌عمومی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ علی‌رغم همه مشکلات، خوشبختانه شرکت توکاریل توانست با حمایت‌های فولادمبارکه و شرکت راه‌آهن، عملکرد بهتری داشته باشد. به طور میانگین سرعت سیر سایر شرکت‌ها ۳٫۵کیلیومتر در ساعت بوده ولی خوشبختانه در شرکت توکاریل بالای ۶کیلومتر در ساعت بوده است؛ به این ترتیب توکاریل توانست میزان بهره‌وری خود را در سال ۱۴۰۲ نسبت به سایر شرکت‌ها بالا ببرد و جایگاه خود را حفظ کند. براساس برنام‌های که پیش‌بینی کرده بودیم، برنامه حمل خود را که به تایید شرکت توکافولاد رسیده بود، انجام دادیم و از نظر درآمد نیز خوشبختانه به بیشتر از آن چیزی که پیش‌بینی شده بود تحقق یافتیم.
محسن سعیدبخش افزود: از موارد دیگری که به جد در سال ۱۴۰۲ پیگیر آن بودیم، موضوع راه‌اندازی سایت تعمیرات بود که امیدواریم تا آخرین روزهای سال آن را به نتیجه مطلوب برسانیم و تا انتهای سال ۱۴۰۳ به شکل بهتر و با سرعت هرچه تمام‌تر بتوانیم این دپوی تعمیراتی برای لوکوموتیو و واگن را اجرایی کنیم.
وی تصریح کرد: در حوزه خرید لوکوموتیو نیز در سال ۱۴۰۲ قراردادی با یک کشور ثالث منعقد شد که اگر مجوزهای لازم برای خرید توسط وزارت صمت صادر شود، امیدواریم بتوانیم تعداد مشخصی لوکوموتیو را خریداری و وارد کشور کنیم که البته فعلا فقط قرارداد منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت توکاریل اظهار داشت: هم‌چنین در سال ۱۴۰۲ یکی از سهام‌داران عمده ما، سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح از سبد خودش، توکاریل را خارج کرد و در ازای آن فولاد مبارکه سهام‌دار اصلی شد و اکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم نزدیک به ۷۵درصد سهام توکاریل متعلق به فولاد مبارکه است و امیدواریم این اقدام در جهت طرح‌های توسع‌های ما با توجه به نگاه خیلی بلندی که مدیرعامل محترم فولاد مبارکه نسبت به صنعت ریلی و هم‌چنین شرکت توکاریل دارند موثر باشد و برنامه‌های خوبی را برای ایجاد حاشیه سود بهتر برای ما ببینند.
وی افزود: در حوزه تجهیزاتی برای واگن‌ها و لوکوموتیوها اقداماتی انجام شد؛ هم‌چنین در حوزه حقوق و مزایا با تایید هیئت مدیره محترم شرکت، برای کارکنان افزایشی را داشتیم که امیدواریم بتواند باعث دلگرمی و انگیزه بیشتری برای پرسنل شود؛ از سوی دیگر، از ابتدای سال ۱۴۰۳ ما راهبری فولاد سنگان را در منطقه خاف و سنگان برعهده گرفته‌ایم و نیروهای ما در آنجا مستقر هستند.
وی تصریح کرد: هم‌چنین از اتفاقات خوب سال ۱۴۰۲ این بود که راهبری فولاد مبارکه از تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ برعهده ما بود و اکنون در حال حاضر راهبری فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد سنگان برعهده مجموعه توکاریل است. هم‌چنین توافقاتی به‌منظور تامین به موقع مواد اولیه برای مجموعه فولاد مبارکه با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران داشتیم. برای این اقدامات از مسیرهای جایگزین استفاده شد و از طریق خراسان رضوی و تهران، حمل بخشی از بار فولاد سنگان به فولاد مبارکه انجام شد.
مدیرعامل شرکت توکاریل اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ از دیگر اتفاقاتی که افتاد ورود به بازار ترانزیت به صورت پایلوت و از دو مسیر وان ترکیه و مرز سرخس و بندرعباس بود. مشکلاتی وجود داشت که امیدواریم رفع شود و با یک بررسی وافی و کافی ورود مناسبی به عرصه بار ترانزیت داشته باشیم.
وی افزود: در سال ۱۴۰۳ دپوی تعمیرات و خرید لوکوموتیو و هم‌چنین افزایش حمل بار را در سراسر کشور پیش‌بینی کرده‌ایم. با توجه به کاهش بار معدنی در معادن اصلی‌مان با هماهنگی‌هایی که با مجموعه فولاد مبارکه به عمل خواهد آمد، سعی خواهیم کرد به صورت جایگزین از معادن دیگر بتوانیم بار را به سمت سکوهای ریلی و از آنجا به سمت فولاد مبارکه حمل کنیم. امیدواریم از این طریق کمبودی را که برخی از معادن به آن دچار شده‌اند از طریق معادن کوچک جبران کنیم.
وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم کل حمل بار ریلی محصولات فولاد مبارکه را در گروه ریلی توکاریل جا بدهیم و اگر بتوانیم در قالب طرح جامع حمل‌ونقل این کار را انجام دهیم، بار به‌صورت ۱۰۰ درصد در اختیار حمل‌ونقل ریلی قرار می‌گیرد. هم‌چنین اگر زیرساخت‌های خودمان و زیرساخت‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اجازه بدهد با توجه به حمایت‌هایی که از طرف فولاد مبارکه صورت گرفته است، می‌خواهیم بخشی از بار جاده‌ای را به سمت ریل شیفت کنیم که این می‌تواند موفقیتی در قالب طرح‌های ملی باشد.
مدیرعامل شرکت توکاریل اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه، بحث قطار برنامه‌ای و قطار کامل به‌عنوان یک تکلیف برای راه‌آهن جمهوری اسلامی آمده است. ما امیدواریم با توجه به اینکه پیشنهاددهنده قطار کامل از سال ۹۷ و ۹۸ توکاریل بوده است، بتوانیم اولین شرکتی باشیم که این حرکت عظیم را انجام خواهد داد. قطار کامل عملا باید دارنده واگن و لوکوموتو باشد، بار برای خودش باشد، تخلیه بر عهده خودش باشد تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار را انجام دهد. خوشبختانه ما در سنوات گذشته به صورت پایلوت دو مسیر را با هماهنگی راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام دادیم و رکورد خوبی هم زدیم. اگر این اتفاق بیافتد بهره‌وری شرکت افزایش خواهد یافت.
وی افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم که شرکت‌های زیرمجموعه شامل شرکت آسیاسیر، شرکت بهین‌ریل و شرکت راهوار نیرو آریا هم بتوانند مجموعه خود را بازسازی کنند و در راستای افزایش سرمایه و تجهیزاتشان، رشد متوازن را داشته باشند تا شرکت‌های گروه توکاریل بتوانند به‌عنوان بزرگترین شرکت ریلی کشور و به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، خوش بدرخشند و اقدامات بسیار خوبی انجام دهند.
و‌ی تصریح کرد: همه طرح‌ها، استراتژی‌ها و اهداف ما در راستای استراتژی‌های فولاد مبارکه و توکافولاد تنظیم شده و طبیعی است که همه این اقدامات باید با هماهنگی این دو مجموعه صورت پذیرد.

لینک کوتاه : https://tukaco.ir/?p=3505

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها