• امروز : پنج شنبه - ۲۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 17 October - 2024
کل اخبار 373اخبار امروز : 0
15

«توکافولاد» در یک نگاه

  • کد خبر : 827
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
«توکافولاد» در یک نگاه

  نقطه‌ی آغاز! سال ۶۷ درست در هنگامه اوج‌گیری ساخت شرکت فولاد مبارکه این نماد افتخار ملی و در آستانه دوران برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از آن این نگرانی پدید آمد که امکانات و نیروی انسانی متشکل و کارآمدی که برای ساخت فولاد مبارکه گرد هم آمده بود مبادا پراکنده شود و لازم است به نحو […]

 

نقطه‌ی آغاز!

سال ۶۷ درست در هنگامه اوج‌گیری ساخت شرکت فولاد مبارکه این نماد افتخار ملی و در آستانه دوران برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از آن این نگرانی پدید آمد که امکانات و نیروی انسانی متشکل و کارآمدی که برای ساخت فولاد مبارکه گرد هم آمده بود مبادا پراکنده شود و لازم است به نحو مطلوبی حفظ گردد پتانسیل عظیمی که نه‌تنها می‌توانست در خدمت توسعه و سازندگی فولاد مبارکه قرار گیرد؛ بلکه این ظرفیت نهفته را دارا بود که موجب آبادانی کشور نیز بشود.

از اینجا بود که ایده تشکیل مجموعه‌ای که بتواند نیروهای متخصص و کاردان را حفظ نموده و از دانش و تجربه کسب شده آنها در راستای تداوم افتخارآفرینی‌ها استفاده بهینه نماید مطرح شد.

بنابراین در هفدهم خردادماه ۱۳۶۷شرکتی با نام شرکت تولیدی کارکنان مجتمع فولاد مبارکه، که به اختصار «توکا» نام گرفت باسرمایه ۳ میلیون ریال و به صورت سهامی خاص تشکیل شد.

 

تاسیس شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد

در آن ابتدا شرکت‌های توکا دام یا توکاسبز فعلی، میرکو، ایکا، پارت پولاد و بهین ریل نخستین شرکت‌های توکا بودند که در سال ۱۳۶۹ تشکیل شدند و پس از آن شرکت‌های توکا تدارک، صنایع نسوز توکا، فولاد متیل و حمل‌ونقل توکا، در سال ۱۳۷۰ و همچنین شرکت‌های توکابتن و تامکو در سال ۱۳۷۱ تأسیس گردیدند و بدین ترتیب توکا به‌عنوان یک شرکت فولادی شکل جدیدی به خود گرفت.

 

زمان تاسیس شرکت های گروه سرمایه گذاری توکافولاد

 

ورود به سازمان بورس و اوراق بهادار

به دنبال درخواست توکا برای پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران در سال ۱۳۷۹ مواردی به‌عنوان پیش‌شرط پذیرش در بورس مطرح شد، که ازجمله آن می‌توان به‌ضرورت تغییر نام توکا اشاره کرد؛به دنبال آن مجمع‌عمومی فوق‌العاده توکا در۲۸ تیرماه ۱۳۸۰، تشکیل شد و نام شرکت به شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد سهامی عام تغییر یافت و  در مهرماه سال ۱۳۸۰ هیئت پذیرش درخواست توکا را مبنی بر عضویت در بورس اوراق بهادار تصویب نمود و شرکت توکافولاد در سال ۱۳۸۲، دربورس اوراق بهادار تهران به‌عنوان ۳۲۵ شرکت  پذیرفته شد و در قامت یک شرکت بورسی در آمد؛  نخستین معاملات این شرکت در اواخر فروردین‌ماه ۱۳۸۲، بانماد (وتوکا) وبا قیمت هر سهم، ۱٫۷۳۰ریال، انجام شد.

شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد برای توانمندسازی خود جهت حضور مستمر و استراتژیک در فولاد مبارکه و نیز زنجیره فولاد همچنان به دنبال تشکیل شرکت‌هایی باهدف انجام مأموریت‌های خاص برای فولاد مبارکه بود.  نه صرفاً برای کسب سود، بلکه برای حفظ اتحاد استراتژیک با فولاد مبارکه، بر همین اساس در بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۴ شرکت‌های راهبران فولاد،بهسازان غلتک یا میرکوی فعلی، آسیا سیرارس، آینده بهتر،توسعه‌توکا،توکاریل،  توکاتولید،توکارنگ،توکانیرو، توکاکشش، فولادکالاو فولادتارازچهارمحال به گروه شرکت‌های توکافولاد پیوستند.

 

ترکیب سهام‌داران شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد

 

ترکیب سهام‌داران شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد

 

در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد به‌عنوان یک هلدینگ سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود که مأموریت یافته تا در شرکت‌‌های سرمایه‌پذیری که در زنجیره ارزش کسب‌وکار عظیم فولاد، از ارزش برخوردارند سرمایه‌گذاری کرده و با تملیک سهام آنها را به حاکمیت شرکتی خود در آورند. به‌این‌ترتیب توکافولاد با قدمتی دیرینه و آوازه‌ای خوش و کوله باری از سالیان متمادی تجربه با سرمایه‌گذاری بلندمدت در بیش از ۳۲ شرکت مستقل که در چهارچوب قانون تجارت و حاکمیت سازمانی مستقل فعالیت می‌کنند. کنترل و راهبری این شرکت‌ها را در قالب ۶ گروه عهده‌دار می‌باشد.

 

۱) گروه حمل‌ونقل ریلی

شامل شرکت توکاریل، شرکت آسیا سیرارس،شرکت توکا کشش، شرکت بهین ریل و شرکت راهوار نیروآریا

شرکت توکاریل شرکت سرمایه گذاری توکافولاد

 

۲) گروه حمل‌ونقل جاده‌ای

شامل شرکت حمل‌ونقل توکا، شرکت امیران ترابرخواف و شرکت امواج طلایی خلیج‌فارس

شرکت حمل و نقل توکا شرکت سرمایه گذاری توکافولاد

 

۳) گروه معدنی و نسوز

شامل شرکت تهیه و توزیع مواد اولیه استقلال سپاهان،شرکت راهبران فولاد اصفهان،شرکت صنایع نسوز توکا و شرکت فرآورده‌های نسوزآذر

شرکت راهبران فولاد اصفهان شرکت سرمایه گذاری توکافولاد

 

۴) گروه صنعتی و تولیدی

شامل شرکت ایران ذوب،شرکت میرکو،شرکت توکا تولید اسپادان،شرکت توکارنگ فولاد سپاهان و شرکت فولادتاراز چهارمحال

شرکت ایران ذوب شرکت سرمایه گذاری توکافولاد

 

۵) گروه مالی و بازرگانی

شامل شرکت بازرگانی توکا تدارک، شرکت فولاد کالا (فوکا)، شرکت صنایع برش ورق‌های فولادی مبارکه، شرکت آینده بهتر، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا،شرکت کارگزاری باهنر و شرکت سبدگردان آتیه توکا

شرکت بازرگانی توکاتدارک شرکت سرمایه گذاری توکافولاد

 

۶) گروه پیمانکاری و خدمات

شامل شرکت توکابتن، شرکت توکاسبز،شرکت بهسازان صنایع خاورمیانه و شرکت توکا نیرو سپاهان

شرکت توکا سبز شرکت سرمایه گذاری توکافولاد

 

شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد در یک نگاه!

شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد با طیف وسیع و متنوعی از فعالیت و ارائه خدمت مشغول نقش‌آفرینی در زنجیره عظیم و گسترده پشتیبانی تولید فولاد هستند.

 

گروه سرمایه گذاری توکافولاد

 

آشنایی با زنجیره‌ی ارزش کسب و کار شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد

زنجیره متنوعی که از اکتشاف و معدن آغاز می‌شود، با حمل‌ونقل ریلی ادامه میابد به تولید مواد اولیه منجر می‌شود و با حمل‌ونقل جاده‌ای تداوم می‌یابد، خدمات غیرصنعتی، مهندسی، بازرگانی و تأمین مالی را نیز به کار می‌گیرد و  گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد به‌عنوان نقش‌آفرین اصلی در پشتیبانی این زنجیره توانسته است شایسته عنوان بزرگ‌ترین زنجیره تخصصی پشتیبانی صنعت فولاد از سنگ تا رنگ باشد و به الگوی موفقی از هلدینگ‌‌های لجستیکی ایران و خاورمیانه تبدیل گردد.

 

گروه سرمایه گذاری توکافولاد

 

پهنه‌ی فعالیت و نقش‌آفرینی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد

پهنه فعالیت و نقش‌آفرینی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد به وسعت یک ایران است.

 

نقشه پراکندگی شرکت های گروه سرمایه گذاری توکافولاد

 

شرکت‌های بورسی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد

گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد مطابق با استراتژی‌های تعیین شده از سوی سهام‌داران عمده ونیز باهدف خلق بالاترین ارزش ممکن برای سهام‌داران ازطریق شناسایی فرصت‌های ناب سرمایه‌گذاری، اقدام به بررسی و بازنگری سبد کسب‌وکارهای خودکرده و استراتژی خروج از کسب‌وکارهایی که تأمین‌کننده منافع سهام‌داران گرامی نبوده و هم‌زمان استراتژی ورود به کسب‌وکارهای مفید و سودده را در دستور کار خود قرارداده است. این شرکت در حال حاضر با ۷ شرکت بورسی در بورس اوراق بهادار حضور دارد.

 

 

چشم‌انداز گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد

گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد به دنبال کسب جایگاه برتر در بین ۲۰ هلدینگ برتر سرمایه‌گذاری پذیرفته شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است.

 

شعار راهبردی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد

این گروه در اقدامی ابتکاری دانایی محوری، توسعه سهم بازار، تعامل حداکثری، بهداشت مالی، هم‌افزایی و کار تیمی وچابکی و سرعت‌بخشی به کار  را به‌عنوان چهارچوب راهبردی خود برای تحقق اهداف خود  تعریف کرده است و بدین‌وسیله مسیر کلی حرکت خود را در این سال‌ها تعیین و با جدیت بر اجرای آن نظارت می‌کند.

 

شعار راهبردی گروه سرمایه گذاری توکافولاد

 

توکافولاد مفتخر به برخورداری از خانواده‌ای به وسعت حدود ۸۰۰۰ نفر است که در بدنه ستادی، اداری و کارگری مشغول به ارائه خدمت می‌باشند.

توکافولاد با نقش خطیری که در راه‌اندازی و حمایت مداوم از مؤسسه خیریه فرهنگی تربیتی امیرالمؤمنین(ع) شهرستان مبارکه ویژه دختران بدسرپرست یا بی‌سرپرست داشته و همچنین در کنار حمایت‌های بی‌شماری که در زمینه آزادی زندانیان غیرعمد و فعالیت‌های آیینی و فرهنگی دارد، کارنامه درخشانی از خود در حوزه انجام مسئولیت‌های اجتماعی بر جای گذاشته است.

گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد و پیمان جمعی شرکای تجاری ما، در کسب‌وکاری که امروز بیش از هر زمان دیگری در اوج قله‌های افتخار و خوشنامی قرار گرفته است، به‌خوبی نقش تاریخی خود را در سازندگی ایران اسلامی عزیز و گذار از پیچ تاریخی فراروی خود می‌دانیم و برعهد خود ماندگاریم.

لینک کوتاه : https://tukaco.ir/?p=827
  • نویسنده : با «توکافولاد» آشنا شوید!
  • ارسال توسط :
  • 503 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 29در انتظار بررسی : 29انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها