• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 356اخبار امروز : 0
3
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دماوند در بزرگ‌ترین گردهم‌آیی فعالان بازار سرمایه تشریح کرد:

ارزش معاملات بازار سهام در سال آینده سطوح بالایی را تجربه نخواهد کرد و در همین وضعیت باقی می‌ماند

  • کد خبر : 3071
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
ارزش معاملات بازار سهام در سال آینده سطوح بالایی را تجربه نخواهد کرد و در همین وضعیت باقی می‌ماند
مدیرعامل شرکت تامین‌سرمایه دماوند در بزرگ‌ترین گردهم‌آیی فعالان بازار سرمایه تشریح کرد: ارزش معاملات بازار سهام در سال آینده سطوح بالایی را تجربه نخواهد کرد و در همین وضعیت باقی می‌ماند.

به گزارش روابط عمومی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد، مدیرعامل شرکت تامین‌سرمایه دماوند، ضمن قدردانی از کارگزاری باهنر و شرکت توسعه توکا برای برگزاری این کنفرانس، سخنرانی خود را در دو بخش ارائه کرد و درباره بازدهی بازارها اظهار داشت: بازار سرمایه در مقایسه با بازارهای مختلف، بازدهی پایینی داشته است. بازار سرمایه، فقط مترادف بازار سهام نیست. یکی از دارایی‌هایی که ما در بازار سرمایه داشتیم و بازدهی بالایی داشته است صندوق‌های گواهی سپرده طلا و زعفران بوده که توانستند عملکرد خوبی را داشته باشند.

میثم فدایی با بیان این‌که یکی از اشتباهات در تحلیل‌ها این است که ارزش بازار بورس را به دلار حساب می‌کنند، به موضوع ارزش معاملات اشاره کرد و افزود: تا اردیبهشت امسال، بازار خوب بوده است. اما زمانی که شاخص بورس صعودی بوده، ارزش معاملات بالا بوده است و بالعکس.

وی با تاکید بر اینکه ما شاهد خروج ادامه‌دار پول حقیقی از بازار بعد از سال ۹۹ بودیم، به تشریح عوامل اقتصادی کلان که بر بازار سرمایه اثر می‌گذارند، پرداخت و تصریح کرد: نرخ بهره، دارایی‌ها، تورم و نقدینگی و بازار و تجارت از جمله این عوامل هستند.

مدیرعامل شرکت تامین‌سرمایه دماوند به تاثیر نرخ بهره اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون نرخ بهره بدون ریسک به بالاترین میزان خود رسیده است. نرخ بهره یک مفهوم است اما یک شاخص ندارد. نرخ بهره دارای پراکسی‌های مختلف است. اگر تمام شاخص‌ها با هم کاهش یا افزایش یابد می‌توانیم ادعا کنیم که نرخ بهره کاهش یا افزایش داشته است. افزایش نرخ بهره با کاهش معاملات همراه بوده است. کلیدی‌ترین شاخصی که روی بازار اثر داشته کاهش نرخ بهره بوده است.

وی به تاثیرات رشد نرخ بهره بر بازار سهام اشاره کرد و افزود: رشد نرخ تامین مالی شرکت‌ها و توقف پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌ها، افزایش نرخ اعتبار اعطایی کارگزارها، رشد شتاب خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت، افزایش هزینه فرصت پول، کاهش ارزش دارندگان اوراق‌های منتشرشده(نهادهای مالی) و افزایش ریسک بازار از جمله مهم‌ترین این تاثیرات رشد نرخ بهره بر بازار سرمایه بوده است.

وی با بیان اینکه سئوال اصلی برای سال آینده همچنان نرخ بهره است، تصریح کرد: ما هیچ‌وقت در بازار سرمایه تامین مالی شرکتی با نرخ ۳۵درصدی نداشتیم اما با توجه به اطلاعات موجود این اتفاقات در سال ۱۴۰۳ محتمل است. در این سال کاهش نرخ بهره نسبت به امسال اتفاق می‌افتد. این کاهش حدودا ۳ تا ۴درصد خواهد بود، اما کاهش تنزل به نرخ‌های پایین نخواهد داشت و چیزی شبیه سال ۹۶ را نخواهیم داشت.

وی افزود: در سال آینده ارزش معاملات احتمالا نخواهد توانست سطوح بالایی را تجربه کند و در همین وضعیت باقی خواهند ماند.

لینک کوتاه : https://tukaco.ir/?p=3071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها