• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 356اخبار امروز : 0
7
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد مطرح کرد:

افزایش ۴هزار میلیارد تومانی سرمایه شرکت‌های توکافولاد

  • کد خبر : 3121
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
افزایش ۴هزار میلیارد تومانی سرمایه شرکت‌های توکافولاد
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد گفت: ‌در راستای تحقق نقشه راه این هلدینگ و همچنین تقویت بنیه شرکت‌های زیرمجموعه و با هدف دستیابی به اهداف استراتژی رشد، ‌بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در شرکت‌های گروه انجام شد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد در گفت‌وگو با روابط‌عمومی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد با بیان این‌که تمام همت ما در سال گذشته، بر تحقق نقشه راه هلدینگ متمرکز بود، اظهار داشت: این ‌نقشه‌‌ی راه در سال ۱۴۰۱ تدوین گردید و پس از آن سرلوحه فعالیت‌های ما قرار گرفت.

حمید پهلوان افزود: ‌در راستای تحقق نقشه راه هلدینگ و همچنین تقویت بنیه شرکت‌های زیرمجموعه به‌منظور دستیابی به اهداف استراتژی رشد، ‌نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در شرکت‌های گروه انجام شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته یکی از اهداف مجموعه، تسریع در اجرای طرح‌های توسعه بود که بعضی از آن‌ها از جمله خرید ۱۰۰دستگاه کشنده در شرکت حمل‌ونقل توکا در راستای استراتژی توسعه ناوگان آن شرکت و نیز طرح تولید ۱۰هزار تن آ‌جر کربن ‌منیزیت در شرکت نسوز توکا ‌که اقدامی مهم در راستای توسعه محصولات و تکمیل ‌زنجیره تولید شرکت نسوز توکا بود در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد به دیگر طرح‌های این هلدینگ اشاره کرد و اظهارداشت: طرح دیگر گروه توکافولاد، تولید نوار نقاله ‌الواتور در شرکت میرکو است که در سال گذشته شروع شد و ‌امید می‌رود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری رسد.

وی افزود: طرح دیگری که سال گذشته شروع شده و تاثیر به‌سزایی در کاهش هزینه‌های تولیدی شرکت نسوز آذر دارد، طرح پلنت اکسیژن شرکت نسوزآذر است و براساس برنامه زمان‌بندی‌شده، اجرای این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: تولید انواع رنگ‌های ضد خوردگی در شرکت توکارنگ نیز از دیگر اقدامات سال گذشته است و امیدواریم امسال بخش عمده این طرح اجرا شود.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد اظهارداشت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آن به‌عنوان گروه مالی هلدینگ، برای تاسیس چهار ‌صندوق سرمایه‌گذاری اقدام نموده‌اند که دو صندوق سرمایه‌گذاری ثابت به نام «توسکا» و صندوق سهامی‌ به نام «نارین» تاسیس شدند و در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: ‌یکی دیگر از محورهای نقشه‌راه هلدینگ، ارزیابی مستمر و اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها براساس تحلیل بنیادی بلندمدت و همچنین توجه به جایگاه راهبردی هر یک از آن‌ها در گروه فولاد مبارکه بوده که در این راستا پس از تصویب هیئت‌مدیره شرکت و تلاش همکاران هلدینگ در واحدهای مختلف، چندین شرکت که سال‌های متمادی بدون فعالیت بودند و پتانسیل ایجاد ریسک و هزینه برای گروه داشتند، منحل شدند.

لینک کوتاه : https://tukaco.ir/?p=3121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها