• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 356اخبار امروز : 0
8
معاون سرمايه‌گذاري و راهبري شرکت‌هاي فولاد مبارکه:

توکافولاد تسهیل‌گر ارتباط نیروهای جدید و قدیم فولاد مبارکه در صنعت است

  • کد خبر : 3420
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
توکافولاد تسهیل‌گر ارتباط نیروهای جدید و قدیم فولاد مبارکه در صنعت است
معاون سرمايه‌گذاري و راهبري شرکت‌هاي فولاد مبارکه گفت: توکافولاد تسهیل‌گر ارتباط نیروهای جدید و قدیم فولاد مبارکه در صنعت است.

 

معاون سرمایه‌گذاری و راهبری  شرکت‌های  فولاد مبارکه معتقد است که توکافولاد یکی از شرکت‌های موفق فولاد مبارکه است و در صورتی که نقدینگی مورد نیاز آن تأمین شده و پروژه‌های جدیدی برای آن تعریف شود، این شرکت جایگاه ممتاز بهتری پیدامی کند و سود آوری بیشتری برای سهامدارانش خواهد داشت، وی معتقد است که توکافولاد با نزدیک به ۳۰ شرکت زیر مجموعه عملکرد قابل قبولی دارد، در ادامه، گفت‌وگوی روابط‌عمومی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد با دکتر عباس اکبری محمدی را از نظر می‌گذرانید:

 

جایگاه توکافولاد در صنعت فولاد کشور را چطور ارزیابی میکنید؟

شرکت توکا جزءپنج هلدینگ تخصصی فولاد مبارکه است که هم اکنون فعالیت دارد و ماموریتی که برای این هلدینگ تعریف شده تأمین خدمات مورد نیاز زنجیره تولید فولاد است. به عبارتی از این رهگذر تعدادی حوزه تخصصی در این هلدینگ فعال شده و مأموریت اصلی این هلدینگ تأمین خدمات، حمل‌ونقل و خدمات مرتبط با قسمتی از فرایندهای تولید و تأمین است، در واقع شرکت توکافولاد کمک‌کننده تولید فولاد مبارکه است، به عنوان مثال انواع مواد نسوز و سایر موادی که در زنجیره فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد در توکافولاد تولید و تأمین می‌شود و این شرکت خدمات جانبی را پوشش می‌دهد. از طرفی این شرکت توانسته است با رشد مناسبی که طی سال‌های مختلف داشته این خدمات را به‌خوبی برای زنجیره تأمین فولاد و گروه فولاد مبارکه تأمین کند و به رشد و بالندگی در سالهای اخیر برسد.

 

به نظر شما توکافولاد در طول این مدت به اهداف و برنامههای اولیه خودش رسیده است؟

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از شکل گیری شرکت توکا می‌گذرد؛ این شرکت در طول این سالها با یک روند مطلوبی رو به رشد بوده و توسعه یافته و توانسته است خدمات و محصولات مختلف را به سبد درآمد و کسب‌وکارش بیافزاید. فرایندی که این شرکت طی کرده فرایند قابل قبولی بوده؛ چراکه ابتدا شرکت کوچکی بوده که خدمات محدودی ارائه می‌کرده و اینک به یک شرکت بزرگ بورسی تبدیل شده و توانسته این خدمات را نه‌تنها برای فولاد مبارکه، بلکه برای گروه‌های مختلفی از زنجیره فولاد در جای جای ایران ارائه دهد. به عبارتی از یک شرکت مقیاس‌کوچک به یک شرکت بزرگ و مطرح در سطح کشور تبدیل شده است.

 

کارنامه سال گذشته توکا را چطور ارزیابی میکنید، نقاط قوت این شرکت چه بوده است؟

شرکت توکا یکی از شرکت‌های اقماری فولاد مبارکه است که از ارتباط خود با شرکت فولاد مبارکه بهره برداری لازم را داشته و توانسته در مسیر رشد و بالندگی حرکت کند. از طرفی به واسطه همین ارتباط انتظار می‌رود که بتواند تأمین‌کننده بالفعلی برای سایر محصولاتی باشد که گروه فولاد مبارکه و زنجیره فولاد در کشور به آن نیاز دارد، در حال حاضر طرح‌های مختلفی در این شرکت در دست بررسی است و امید است که در آینده مسیر رشد و توسعه توکافولاد با شتاب بیشتری پیش برود و نیازهایی که در زنجیره صنعت فولاد به صورت محدود تولید شده و یا از خارج از کشور تأمین می‌شود، در توکافولاد تولید شود.

 

از دیدگاه جنابعالی توکافولاد بیشتر در چه زمینههایی امکان توسعه دارد؟

با توجه به برنامه و بسترسازی که برای توکافولاد تدوین و تعریف شده، این هلدینگ ماموریتی در جهت تأمین نیازمندی‌ها که شامل مواد، متریال و خدماتی که در زنجیره تولید فولاد و در قسمت‌های مختلف است را دارد. از سویی فعالیت‌های گوناگونی در جهت توسعه صنعت نسوز، توسعه صنعت حمل‌ونقل و … که همه اینها به‌نوعی وابسته به خدمات‌دهی به صنعت فولاد و خصوصاً فولاد مبارکه است را در دستور کار دارد. اخیراً در راستای ارائه خدمت تعمیرات برنامه‌ای در این شرکت پیگیری می‌شود که پیرو آن بتوانیم توسط یک مجموعه پیمانکاری قوی پروژه‌های فولاد مبارکه را با شرایطی متفاوت انجام دهیم. همچنین در بخش‌هایی که نیاز شرکت‌های فولادی خصوصاً فولاد مبارکه به آن‌ها  است و انتفاع بیشتری برای مجموعه دارد، سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

به نظر می‌رسد با تأمین نقدینگی و آغاز پروژه‌های جدید، سودآوری و اندازه و مقیاس این شرکت با سرعتی بیش از گذشته رونق گیرد.

 

توکافولاد هم اکنون در هلدینگ فولاد مبارکه چه جایگاهی دارد؟

شرکت توکا یکی از پنج هلدینگ زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه است که در کنار سایر این هلدینگ‌ها و امور تخصصی که از منظر استراتژیک برعهده دارد، جایگاه ممتازی دارد، این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ گروه فولاد مبارکه با داشتن نزدیک به ۳۰ شرکت زیرمجموعه، در زمینه‌ها و تخصص‌های مختلف به صورت چندرشته‌ای فعالیت می‌کند و به نحو احسن وظایف خود را انجام می‌دهد.

 

مهمترین ویژگی توکافولاد را چه می دانید؟

یکی از ویژگی‌های خوب توکافولاد اتصال کامل و مطلوب بدنه فولاد با یکدیگر و نیروهای قدیمی و جدید فولاد مبارکه است که این موضوع باعث رشد و حرکت این شرکت واستفاده از تجربیات نیروهای قدیمی و ارتباط نیروها با یکدیگر شده است، خوشبختانه ارتباط این شرکت با شرکت‌های زیرمجموعه و گروه فولاد مبارکه نیز در سطح مطلوبی قرار دارد و این ارتباط موجب رونق شرکت‌های زیر مجموعه و در نهایت فولاد مبارکه شده است، به نظرم با تقویت این اتصال و ورود این شرکت به زمینه‌های فعالیتی که عرض کردم که البته زمینه‌های بکر و تازه‌ای است، سودآوری و توسعه شرکت رشد بیشتری خواهد داشت.

 

چشمانداز و آینده توکافولاد را چگونه میبینید؟

در راستای آنچه برای توکافولاد تعریف‌شده انتظار می‌رود در آینده شرکت توکافولاد یکی از شرکت‌های بزرگ بورسی با جایگاه ممتازی در میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور با سودآوری قابل‌توجه باشد. چراکه قسمت عمده‌ای از سهام این شرکت در دست افراد حقیقی است که بعضاً جزو بازنشستگان و شاغلان فولاد مبارکه هستند. امیدواریم با توسعه فعالیت‌ها و کسب‌وکار این شرکت، نه‌تنها گروه فولاد مبارکه از خدمات این شرکت بهره ببرد بلکه به‌واسطه سودآوری و ارتقا جایگاه سودآوری، سهامداران حقیقی نیز از منافع توکافولاد انتفاع بیشتری به دست آوردند.

لینک کوتاه : https://tukaco.ir/?p=3420

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها