• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 356اخبار امروز : 0
5
فعالان حوزه حمل بار با عدم تناسب درآمدها و هزینه‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛

در صورت تعرفه‌گذاری اصولی می‌توان به بهبود وضعیت شرکت‌های ریلی امیدوار بود

  • کد خبر : 2419
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
در صورت تعرفه‌گذاری اصولی می‌توان به بهبود وضعیت شرکت‌های ریلی امیدوار بود
مدیرعامل شرکت توکا کشش خواستار تعرفه‌گذاری اصولی در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور شد.

به گزارش روابط‌عمومی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد، مدیرعامل شرکت توکا کشش از شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد در گفتگو با فصلنامه ندای حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: مشکلاتی مثل رشد نامتناسب تعرفه‌های شرکت راه‌آهن و افزایش هزینه‌های مرتبط با کار همچون گران‌شدن قطعات و ملزومات و… شرکت‌ها را با معضل افزایش بی‌رویه هزینه‌ها مواجه کرده و این سهم مالکانه است که تا حدی پوشش‌دهنده این هزینه‌ها بوده است.

مهرداد روشن افزود: سیستم تعرفه‌گذاری در ایران متأثر از اقتصاد دولتی است و این امر باعث شده است که تعرفه‌ها و قیمت‌ها در کشور تقریباً بدون درنظرگرفتن نقطه‌نظرات بخش خصوصی اعمال ‌شود.

وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر مالکین واگن باتوجه‌به افزایش تعرفه راه‌آهن و به‌خاطر از دست ندادن قراردادها مجبور به محدود نگه‌داشتن افزایش سهم مالکانه خود از یک طرف و تحمل افزایش بالای نرخ قطعات و خدمات نگهداری و تعمیرات ریلی از طرف دیگر شده‌اند که این امر موجب توقف طرح‌های توسعه و کاهش سرمایه در گردش شرکت‌های ریلی شده است.

مدیرعامل شرکت توکا کشش اظهار داشت: به‌منظور افزایش سرعت سیر و توسعه ظرفیت حمل ریلی کشور، افزایش لوکوموتیو فعال و بازسازی و توسعه زیرساخت‌های ریلی در کنار افزایش و توسعه نقاط بارگیری و تخلیه از اقدامات مؤثر در جهت چابک‌سازی و افزایش بهره‌وری این صنعت است.

روشن با اشاره به نقش انجمن صنفی شرکت‌های ریلی افزود: این انجمن تلاش می‌کند با تحرکاتی از قبیل اعلام نرخ مالکانه واگن، در فرایندهای اقتصاد حمل‌ونقل ریلی نقش شرکت‌ها را پررنگ‌تر کند؛ اما این اقدامات در گام‌های اولیه است و تنها زمانی تأثیرگذاری لازم را خواهد داشت که دولت و راه‌آهن نیز به میدان‌دار شدن بخش خصوصی در حوزه ریل عملاً متعهد شوند.

لینک کوتاه : https://tukaco.ir/?p=2419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها