• امروز : سه شنبه - ۸ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 316اخبار امروز : 0
3
مدیرعامل شرکت «آسیا سیر ارس» خواستار شد؛

متناسب‌سازی تعرفه حمل ریلی با تورم سالیانه

  • کد خبر : 2416
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
متناسب‌سازی تعرفه حمل ریلی با تورم سالیانه
مدیرعامل «آسیا سیر ارس» خواستار متناسب‌سازی تعرفه حمل ریلی با تورم سالیانه شد.

به گزارش روابط‌عمومی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد، مدیرعامل شرکت آسیا سیر ارس از شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد در گفتگو با فصلنامه ندای حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: شرکت‌های فعال در حوزه ریلی به‌خوبی از مزیت‌های تشکل‌سازی و اتحاد در راستای تحقق منافع مشترک آگاهی دارند و خواستار تعامل هر چه بیشتر بین اعضا و انجمن و حرکت در مسیر تأثیرگذاری بر تصمیمات مهم حوزه هستند که یکی از این تصمیمات مهم، تعیین تعرفه حمل بار است و انجمن تلاش می‌کند با کمک و مشارکت اعضا، مسیر فعلی تعرفه‌گذاری را اصلاح‌کرده و سمت‌وسوی اصولی‌تری به آن بدهد.

سجاد شیرمحمدلو افزود: وجود یک مبنای اصولی قابل‌دفاع در مورد تعرفه حمل ریلی، الزامی است و در شرایط تورمی کنونی، نرخ تورم بهترین مبنا به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: نرخ مالکانه ابلاغی انجمن صنفی شرکت‌های ریلی حاشیه سود قابل‌قبول، مناسب و امن برای مالکان واگن ایجاد می‌کند؛ ولی متأسفانه به علت عدم وجود قدرت و توان اجرایی این انجمن و عدم حمایت شرکت راه‌آهن ج.ا.ا از تشکل صنفی حوزه، صاحبان کالا به‌راحتی از پذیرش نرخ مالکانه سرباز زده و مبنای تعیین نرخ را در قدرت چانه‌زنی خود می‌بینند.

مدیرعامل شرکت آسیا سیر ارس اظهار داشت: علاوه بر اصلاح سیاست‌گذاری‌ها و تعیین استراتژی کلی برای توسعه حمل‌ونقل کشور- که قطعاً بدون درنظرگرفتن سهم بیشتر برای بخش ریلی میسر نیست- افزایش سهم ریلی از کل بار حمل شده در کشور ارتباط مستقیم با توسعه شبکه‌ی ریلی از مبدأ تا مقصد، از داخل معادن تا داخل کارخانه‌ها و سایت تولیدکنندگان محصولات مختلف و از طرف دیگر به تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری متناسب با دانش روز دنیا، تأمین نیروی کشش و بالابردن سرعت سیر و همچنین کاهش زمان تعهدات توأم با کیفت قابل‌قبول دارد.

شیرمحمدلو افزود: موضوع مهم دیگر در زمینه رسیدن بخش ریلی به سهم قابل‌قبول از بار کشور، یارانه بی‌حساب‌وکتاب سوخت حمل جاده‌ای است که حمل‌ونقل جاده‌ای را قبل از شروع رقابت و ماراتن با بخش ریلی، برنده‌ی این رقابت غیرمنصفانه کرده است.

وی تصریح کرد: این موضوع که صاحبان کالا از مالکان واگن، سپرده بیمه و حسن انجام کار کسر می‌کنند، برای شرکت‌های ریلی بار مالی دارد و از طرفی کرایه حمل هم با تأخیر حداقل از دو تا چند ماه پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که حق دسترسی باید طبق تعرفه‌های مشخص که هر مدت‌زمان نرخ خاص خود را دارد و از زمان صدور بارنامه محاسبه می‌شود از سوی شرکت‌های ریلی پرداخت شود که این مسئله از معضلات پیش روی شرکت‌های ریلی است.

لینک کوتاه : https://tukaco.ir/?p=2416

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها