• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 356اخبار امروز : 0
4
با حضور در استان چهارمحال‌و‌بختیاری؛

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد از معادن شهید نیلچیان شرکت استقلال سپاهان بازدید کرد

  • کد خبر : 3129
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد از معادن شهید نیلچیان شرکت استقلال سپاهان بازدید کرد
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد و هیئت همراه با حضور در استان چهارمحال‌و‌بختیاری از معادن شهید نیلچیان شرکت تهیه و تولید مواد اولیه استقلال سپاهان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد، روز سه‌شنبه هشتم خردادماه سال جاری، مديرعامل این گروه به همراه هیئتی متشکل از رئیس و اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد اولیه استقلال سپاهان از شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد با هدف بررسی وضعیت کنونی معدن، ارزیابی کیفیت محصولات، ذخایر معدنی و آشنایی با فعالیت‌های زیرزمینی معادن سبزکوه، تونل۳ و دوپلان با حضور در استان چهارمحال‌و‌بختیاری از معادن شهید نیلچیان این شرکت بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد اولیه استقلال سپاهان در این بازدید با بیان این‌که معدن شهید نیلچیان با بیش از ۵۰سال سابقه‌ی فعالیت در استخراج و فرآوری مواد معدنی خاک نسوز، یکی از معادن مهم و استراتژیک کشور به شمار می‌رود اظهارداشت: این معدن از سال ۱۳۴۷ تاسیس شده و تاکنون به‌طور مداوم در حال فعالیت بوده است.

حمیدرضا قندی با اشاره به اینکه خاک نسوز استخراج شده، برای تولید آلومینیوم و مصارف صنایع دیرگداز و نسوز مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: هم‌اکنون ۱۳۰معدنچی به صورت مستقیم در این معدن فعالیت می‌کنند و به طور میانگین سالانه ۲۵هزارتن خاک نسوز از معادن شهید نیلچیان استخراج می‌شود.

وی به کیفیت بالای محصولات این معدن اشاره و تصريح کرد: محصولات استخراجی از معدن شهید نیلچیان، از جمله آرژیلیت و بوکسیت، همواره دارای خلوص و کیفیت بالایی هستند که مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد اولیه استقلال سپاهان اظهار داشت: بوکسیت استخراجی از این معادن با خلوص ۶۰% تا ۷۰% یکی از باکیفیت‌ترین محصولات معدنی در کشور و حتی خاورمیانه محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد اولیه استقلال سپاهان نیز در بخش دیگری از این بازدید اظهارداشت: بر اساس آخرین مطالعات زمین‌شناسی، معادن شهید نیلچیان دارای ذخایر قابل توجهی می‌باشد که بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند نیازهای معدنی کشور را برای سال‌های آتی تامین کند.

احمد دادوند افزود: براساس گمانه‌زنی‌ها و مطالعات کارشناسان، ۱۶ میلیون و ۸۰۰هزار تن ماده معدنی خاک نسوز تا عمق ۵۵۰متری زمین در این منطقه وجود دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس استراتژی شرکت در راستای توسعه اهداف درخصوص افزایش تولید و استخراج بیشتر در این معدن، اقداماتی درخصوص آماده‌سازی و پیش‌روی کارگاه‌های جدید از انجام افقهای ۲۱۷۰ ، ۲۰۷۰، تونل سبزکوه و تونل۳ صورت گرفت.

مجتبی رستمی- سرپرست معدن شهید نیلچیان شرکت تهیه و تولید مواد اولیه استقلال سپاهان نیز در این بازدید با بیان توضیحاتی در خصوص عملیات استخراج زیرزمینی، تجهیزات مورد استفاده و اقدامات ایمنی اظهارداشت: تمامی فعالیت‌های زیرزمینی با رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی و با استفاده از فناوری‌های نوین انجام می‌شود تا علاوه بر افزایش بهره‌وری، از بروز حوادث نیز جلوگیری شود.

در پایان این بازدید، احمدرضا سبزواری- مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد بر اهمیت توسعه‌ی پایدار و استفاده از فناوری‌های نوین در فرآیندهای استخراج و فرآوری و نیز تعهد این هلدینگ به حفظ استانداردهای زیست‌محیطی و افزایش بهره‌وری معادن تحت مدیریت خود تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://tukaco.ir/?p=3129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها